zondag 19 juli 2009

The Olga's en weer terug naar Alice Springs...

Vrijdag (17 juli) zijn we, nadat we de weblog helemaal hebben bijgewerkt naar de Olgas gereden. We zijn er ondertussen achter gekomen dat ik de dagen van het vorige bericht verkeerd had. We plaatsten het laatste bericht voor ons ’s morgens vroeg en de weblog gaf nog donderdag aan, omdat die nog op nederlandse tijd staat. Maar ik heb de dagen inmiddels aangepast. We hebben bij de Olgas eerst een broodje gegeten en zijn toen om 12.45 uur vertrokken voor een 7,6 km lange wandeltocht. Het was een flinke tocht, aangezien het vrij warm was. Maar het was echt schitterend. Ik kan me van de vorige keer, 10 jaar geleden, niks meer herinneren. Terwijl het zo mooi is daar. Op internet hebben we ontdekt dat de Olgas en Ayers Rock onder de grond met elkaar verbonden zijn. Het is uit een zelfde soort harde steenlaag gevormd. Maar door aardverschuivingen zijn beide uiteinden van deze laag naar boven gekomen. De vormgeving is verschillend doordat de hardheid van de steenlaag van beide verschillen. Mijn schoenen zijn het nu wel aan het begeven. De zolen laten nu aan alle kanten los. Dus in Alice Springs op zoek naar nieuwe berg/wandelschoenen. Na de tocht weer naar de camping, lekker relaxen, de kinderen in de speeltuin, spelletje, eten, douchen en slapen.

Zaterdag (18 juli) hebben we boel weer ingepakt. Binnen een uur hebben we dat nu al voor elkaar. We worden er al aardig handig in. De taken verdeeld. En toen nog even langs de winkel voor proviand voor onderweg en dan op weg naar Alice Springs. Daar kwamen we na 4, 5 uur rijden en 0,5 uur rust om twee uur aan. Daar zijn we weer naar dezelfde camping Mc Donnell Holiday Park gegaan. Het was erg warm. In de schaduw zo’n 20 graden, maar in de zon wel 8 graden warmer. Dus lekker naar het zwembad. Voor het donker werd hebben we de tent nog opgezet en ons klaar gemaakt om uit eten te gaan. We zijn lekker naar de Mc Donalds geweest. Een hele traktatie. Jammer genoeg konden we hier geen internetverbinding krijgen, aangezien dat daar gratis is. Maar de server lag er weer uit. Dat gebeurde wel vaker in het weekend. We zijn nu twee weken al weg. Maar het is om gevlogen. De tijd gaat zo snel. We kunnen nu wel meer rust vinden voor spelletjes (ganzebord/zeeslag/kwartetten) en boekje lezen (Donald Duck-boeken). Morgen zal ik ook de speel-/doe-/werk-/vakantie-boekjes tevoorschijn halen. Want morgen gaan we lekker rustig aan doen.

Zondag (19 juli) hebben we inderdaad rustig aan gedaan. Rond middagtijd alleen nog naar een winkel, waar we een lamp hebben gekocht die ook 12 volt op te laden is. En eten ingeslagen voor de straks komende reis door de woestijn. Ook heb nieuwe schoenen gekocht. Hier kunnen mijn oude binnenzolen in, omdat die aangepast zijn. We hoorden van de buren dat ze ook via de Tanami Road hebben gereden en in the Kimberly’s en in Broome zijn geweest, dus we hebben veel informatie van ze gekregen. Ik zag er eerst tegen op om deze weg te berijden, maar nu ben ik gerustgesteld en we gaan gewoon dit avontuur tegemoet. Met genoeg water, voedsel en brandstof. Er komt genoeg verkeer langs om ons te helpen indien dat nodig is. Ook hebben ze ons een boek aangeraden, waar ‘vrij kamperen’ plaatsen in staan. Het boek is wel 60 dollar, maar met 1 a 2 nachten vrij kamperen, heb je het boek er al weer uit. Vandaag zijn de kinderen het grootste gedeelte op het grote springkussen geweest. Met wel 30 kinderen doen ze daar spelletjes op. Met name van de ene naar de andere kant rennen en dan elkaar er af sleuren/tillen/gooien. Ze waren aanvankelijk wat bang, maar nu doen ze volop mee en ze leren ondertussen nog engelse woorden ook. Ook hebben ze andere Nederlandse kinderen ontmoet met wie ze af en toe op stap zijn (op de camping). Na het avondeten tot acht uur op het springkussen en daarna klaarmaken voor de nacht.

1. Dag allemaal,
    Wat een mooi lang verhaal. Wat zullen jullie, veel later, weer thuis gekomen, er nog vaak en veel over lezen, er gebeurt zoveel op deze reis, anders onthoud je dat toch nooit allemaal.
    Een prachtige belevenis, nu door de woestijn reizen. Dat wordt een bijzondere tocht.
    Ik ben benieuwd naar het verslag.
    God bless you all.
    Liefs, Bouk.

2. Leuk om jullie avonturen te lezen. Jullie hebben al een boel gezien en beleeft. Geniet van de reis en zeker van elkaar, want het is zo heerlijk om zoiets met elkaar te kunnen beleven.
    Veel plezier in de verder reis.
    Gr van Jeroen, susan, Gunilla en mika Mosman vanuit het hoge Noorden

3. Alida Santbergen22 juli 2009 om 12:06

Hallo Ingrid, Fons, Bart, Marelijn en Eline, Ik heb weer genoten van het mooie verslag. Alsof je er bij bent! groeten van Alida Santbergen

4. Hallo van der leurtjes,
    heb voor het eerst alles gelezen, geweldig!
    Jullie beleven leuke dingen, geniet ervan.
    groeten uit de Barsbeek, Jan en Tineke

5. Hi Fons, Ingrid en Kids,

Wat een mooie verhalen! Geniet van deze mooie tijd. We kijken uit naar meer...

Groetjes John en Sjaninka

6. Hoi Marelijn (en familie),

Wat leuk om over jullie reis te lezen. Ik heb net met mama alle verhaaltjes en foto's gezien. Wij zijn gisteravond teruggekomen uit Frankrijk. Mooi weer gehad en visjes gevangen in de rivier. Ook een rivierslang gezien net als jij op de foto. Je hebt wel mooi geluk dat je straks niet naar school hoeft en nog lekker vakantie kunt vieren. Ik hoop dat je nog mooie dingen ziet en leuke dingen gaat doen, maar zo te zien, lukt dat wel. Ik blijf jullie verhaaltjes lezen.

Groetjes van Marjolein Antuma (+fam).

7. Wij genieten ook van jullie 'vakantie'!
    hier nog alles rustig, ooievaar cirkelt rond maar landt nog niet echt.
    Enjoy your stay en ik ben weer in afwachting van het volgende verhaal!!
    groetjes van de Tolhekkies uit de Velde
    Liesbeth

8. Hoi Ingrid, Fons & kids,
    Wat ziet alles er prachtig uit daar!! Geweldig.Hebben meteen weer zin om te gaan!! Maar helaas zitten wij alweer in het gewone werk ritme hier. Op naar de volgende vakantie. Hopelijk gaat alles goed en genieten jullie!! Het ziet er super uit allemaal.
    Groetjes vanuit Adelaide!!
    Peter & Christine & Luke

9. Hoi Ingrid en familie.
    Wat een ervaring (nu al)
    Wij achtervolgen jullie belevenissen op de voet.
    Voor ons nog een paar weekjes wachten om jullie te volgen ha ha.
    Groet en: geniet!!!!!!!!!!!
    Hans en Marloes Stoffelen.